In het eerste telefonische contact breng ik de (zorg)vraag helder in kaart. Wat is er precies aan de hand? Indien mogelijk geef ik direct een antwoord of advies. In de meeste gevallen is een zorgvuldige intake van belang. Hiervoor maken we een afspraak.
Voor de intake kom ik altijd bij de mantelzorger en de cliënt thuis. Dit is van belang om de context van de (zorg)vraag goed in kaart te brengen. Tijdens het intakegesprek breng ik de gezinssamenstelling, het welzijn, de huidige zorg, de financiën en de werkverplichtingen van de mantelzorger in beeld.
Een intakegesprek duurt ongeveer 1 uur.
Op basis van de intake bepaal ik welke acties nodig zijn hoeveel tijd dit gaat kosten. Het plan van aanpak met kostenoverzicht mail ik naar de aanvrager. Hierbij kijk ik ook welke acties iemand zelf kan of wil oppakken. Denk bijvoorbeeld aan het plegen van een simpel telefoontje. Afhankelijk van het budget kan er in overleg ook voor worden gekozen om slechts een deel van de acties uit te besteden aan mij.
Bij akkoord met het plan van aanpak / de beschreven acties ga ik aan de slag.
De uitkomst van de afgesproken acties koppel ik altijd terug naar de aanvrager. Gezamenlijk sluiten we de zorgvraag af.
Heeft u vragen of interesse in een intakegesprek? Neem vrijblijvend contact met mij op.